Algemene Voorwaarden - van Tilburg Tafels
Lees hieronder de belangrijke algemene voorwaarden bij het bestellen van een eiken tafel op onze webshop. Wij streven ernaar om transparantie en duidelijkheid te bieden over onze voorwaarden, zodat u met vertrouwen bij ons kunt bestellen.
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de verkoper
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de koper tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Hoe gebruikt de koper zijn herroepingsrecht
Artikel 9 – Wat moet de verkoper doen bij herroeping
Artikel 10 – Wanneer het herroepingsrecht niet geldt
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Garantie en nakoming van de overeenkomst
Artikel 13 – Levering en uitvoering van de bestelling
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Klachtenregeling
Artikel 16 – Geschillen
Artikel 17 – Aansprakelijkheid
Artikel 18 – Overmacht
Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Definities
1.1. In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1.2. "Verkoper": van Tilburg Tafels gevestigd op De Bosberg 73, 5427 TD te Boekel, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 93714483;
1.3. "Koper": De koper kan een afnemer zijn van goederen of een opdrachtgever voor diensten.
1.4. "Overeenkomst": een juridisch bindende afspraak partijen, waarin ze afspraken maken over bijvoorbeeld de levering van een product of dienst, de betaling daarvan, of andere voorwaarden.
1.5. “Bedenktijd”: de termijn waarbinnen de koper gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
1.6. “Duurzame gegevensdrager”: elk middel, zoals bijvoorbeeld e-mail, waarmee de koper of verkoper informatie kan opslaan die specifiek voor hem bedoeld is. Het moet mogelijk zijn om de opgeslagen informatie later in originele vorm terug te lezen of te gebruiken, gedurende een periode die passend is voor het doel van de informatie.
1.7. “Herroepingsrecht”: de mogelijkheid van de koper om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
1.8. “Modelformulier voor herroeping”: Het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de koper van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
1.9. “Techniek voor communicatie op afstand”: middel waarmee een overeenkomst kan worden gesloten, zonder dat de koper en verkoper tegelijkertijd op dezelfde plek aanwezig hoeven te zijn.
Artikel 2 - Identiteit van de verkoper
Naam verkoper: Roy van Tilburg
Handelsnaam: van Tilburg Tafels
Vestigingsadres:
De Bosberg 73
5427 TD Boekel
Telefoonnummer: 06-20921879
E-mailadres: info@vantilburgtafels.nl
KvK-nummer: 93714483
Btw-identificatienummer: NL00453089B19
Artikel 3 - Toepasselijkheid
3.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de verkoper en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen verkoper en koper.
Artikel 4 - Het aanbod
4.1. Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder bepaalde voorwaarden geldt, wordt dit duidelijk aangegeven in het aanbod.
4.2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de koper mogelijk te maken. Als de verkoper gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de verkoper niet.
4.3. Elk aanbod bevat voldoende informatie, zodat het voor de koper duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn wanneer hij het aanbod accepteert.
4.4. De prijs van de eiken tafelbladen is exclusief btw, tenzij anders aangegeven. Eventuele extra kosten voor verzending of installatie worden apart vermeld.
Artikel 5 - De Overeenkomst
5.1. De overeenkomst komt tot stand zodra de koper de bestelling heeft geplaatst, tenzij anders aangegeven in lid 4.
5.2. Indien de koper het aanbod langs elektronische weg heeft geaccepteerd, bevestigt de verkoper onmiddellijk de ontvangst van het aanbod per e-mail. Totdat de verkoper deze ontvangst heeft bevestigd, kan de koper de overeenkomst annuleren.
5.3. De verkoper stuurt de koper bij de levering van het product de volgende informatie, schriftelijk of op een manier die de koper makkelijk kan opslaan:
- het bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de koper met klachten terecht kan;
- de voorwaarden voor het gebruik van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en klantenservice na aankoop;
- de prijs van het product, inclusief belastingen, eventuele verzendkosten, en de betalings-, leverings- of uitvoeringseisen van de overeenkomst;
- indien van toepassing, het modelformulier voor herroeping.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
6.1. Uitsluiting herroepingsrecht bij maatwerkproducten
Onze op maat gemaakte eiken tafels worden speciaal voor jou geproduceerd en vallen onder maatwerk. Omdat het product specifiek voor jou wordt vervaardigd kan het niet worden geretourneerd. Het herroepingsrecht is voor deze producten uitgesloten, zoals toegestaan volgens artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek.
6.2. Algemeen herroepingsrecht bij andere producten
Voor overige producten (niet-maatwerk) geldt het volgende:
- De koper mag een aankoop binnen minimaal 14 dagen annuleren, zonder opgave van redenen. De verkoper mag om een reden vragen, maar de koper is dit niet verplicht te geven.
- De bedenktijd van 14 dagen gaat in op de dag nadat de koper – of een door hem aangewezen persoon die niet de bezorger is – het product heeft ontvangen.
Als de koper meerdere producten in één bestelling heeft gekocht: de bedenktijd begint op de dag dat het laatste product is ontvangen. Indien van tevoren aangegeven, kan de verkoper een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden weigeren.
Als een product in meerdere zendingen of onderdelen wordt geleverd: de bedenktijd begint op de dag dat de laatste zending of het laatste onderdeel is ontvangen.
6.3. Diensten en digitale inhoud
Voor diensten en digitale inhoud die niet op fysiek materiaal worden geleverd:
- De koper mag een overeenkomst binnen minimaal 14 dagen annuleren, zonder opgave van redenen. De verkoper mag om een reden vragen, maar de koper is dit niet verplicht te geven.
- De bedenktijd gaat in op de dag nadat de overeenkomst is gesloten.
6.4. Verlengde bedenktijd bij onvoldoende informatie
Indien de verkoper de koper niet correct informeert over het herroepingsrecht of het standaardformulier voor herroeping, wordt de bedenktijd verlengd tot maximaal 12 maanden na het einde van de oorspronkelijke bedenktijd.
Artikel 7 – Verplichtingen van de koper tijdens de bedenktijd
7.1. Gedurende de bedenktijd dient de koper zorgvuldig met het product om te gaan. Hij mag het slechts uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen
7.2. Als de koper meer met het product doet dan nodig is om het te beoordelen, en het daardoor minder waard wordt, dan is de koper verantwoordelijk voor die waardevermindering.
7.3. De koper is niet verantwoordelijk voor waardevermindering als de verkoper hem vóór of bij de aankoop niet goed heeft geïnformeerd over het herroepingsrecht.
Artikel 8 – Hoe gebruikt de koper zijn herroepingsrecht
8.1. Als de koper gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op een andere duidelijke manier.
8.2. Na de melding moet de koper het product zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terugsturen of aan de verkoper geven. Dit hoeft niet als de verkoper zelf aanbiedt het product op te halen. De koper is op tijd als hij het product vóór het einde van de bedenktijd heeft teruggestuurd.
8.3. De koper stuurt het product terug met alle toebehoren, zo veel mogelijk in de originele staat en verpakking, en volgens de duidelijke instructies van de verkoper.
8.4. De koper is verantwoordelijk voor een goede en tijdige retour. Hij moet kunnen bewijzen dat hij op tijd heeft gehandeld.
8.5. De koper betaalt zelf de verzendkosten van de retour, tenzij:
- de verkoper dit niet duidelijk heeft verteld vóór de aankoop, of;
- de verkoper deze kosten zelf op zich neemt.
8.6. Als de koper gebruik maakt van het herroepingsrecht, vervallen automatisch ook alle aanvullende overeenkomsten (zoals een abonnement of extra diensten).
Artikel 9 – Wat moet de verkoper doen bij herroeping
9.1. Als de koper zijn herroeping digitaal meldt (bijvoorbeeld via e-mail of een online formulier), moet de verkoper dit direct bevestigen.
9.2. De verkoper betaalt alle kosten terug, inclusief de eventuele verzendkosten van de oorspronkelijke levering, binnen 14 dagen nadat de koper de herroeping heeft gemeld.
De verkoper mag wel wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen, of tot de koper heeft aangetoond dat hij het heeft teruggestuurd. Dit geldt niet als de verkoper zelf het product ophaalt.
9.3. De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als de oorspronkelijke betaling, tenzij de koper akkoord gaat met een andere methode. De terugbetaling is gratis voor de koper.
9.4. Heeft de koper gekozen voor een duurdere verzendoptie dan de goedkoopste standaardlevering? Dan hoeft de verkoper het verschil niet terug te betalen.
Artikel 10 – Wanneer het herroepingsrecht niet geldt
10.1. De verkoper kan het herroepingsrecht uitsluiten voor bepaalde producten en diensten, maar moet dit dan wel duidelijk vermelden vóór de aankoop.
- Producten of diensten waarvan de prijs kan veranderen door financiële markt schommelingen tijdens de bedenktijd.
- Op maat gemaakte producten die speciaal voor de koper zijn gemaakt.
Artikel 11 – De prijs
11.1 Tijdens de geldigheidsduur van het aanbod worden de prijzen van producten en diensten niet verhoogd, behalve als het btw-tarief wijzigt.
11.2. Soms zijn prijzen afhankelijk van financiële marktveranderingen waar de verkoper geen invloed op heeft. Deze producten of diensten kunnen met wisselende prijzen worden aangeboden. Dit wordt duidelijk vermeld bij het aanbod.
11.3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst mogen alleen als dit door de wet wordt bepaald.
11.4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst mogen alleen als:
- de verkoper dit heeft afgesproken, én,
- de verhoging door de wet komt, of
- de koper de overeenkomst kan beëindigen vanaf de dag dat de prijs omhooggaat.
11.5. De genoemde prijzen zijn exclusief btw.
11.6. De verkoper neemt deel aan de kleineondernemersregeling (KOR). Hierdoor wordt geen btw in rekening gebracht en zijn de prijzen vrijgesteld van btw. Dit wordt bij het aanbod en op de factuur duidelijk vermeld.
Artikel 12 – Garantie en nakoming van de overeenkomst
12.1 De verkoper garandeert dat de geleverde producten of diensten:
- voldoen aan de overeenkomst;
- overeenkomen met de beschrijving in het aanbod;
- voldoen aan de normale kwaliteitseisen en bruikbaarheid
- én aan de geldende wet- en regelgeving op het moment van aankoop.
Als dat is afgesproken, garandeert de verkoper ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
12.2. Geeft de verkoper (of de fabrikant of leverancier) een extra garantie?
Dan beperkt dit nooit de wettelijke rechten die de koper al heeft. De koper mag zich altijd beroepen op de wet als het product niet goed is of niet voldoet aan de afspraken.
12.3. Met extra garantie bedoelen we: elke belofte van de verkoper, fabrikant of leverancier waarbij de koper méér rechten krijgt dan wettelijk verplicht is.
Artikel 13 – Levering en uitvoering van de bestelling
13.1. De verkoper gaat zorgvuldig om met het ontvangen en verwerken van bestellingen en aanvragen voor diensten.
13.2. De bestelling wordt geleverd op het afleveradres dat de koper aan de verkoper heeft doorgegeven.
13.3. De verkoper levert bestellingen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een andere levertijd is afgesproken. Als de levering vertraging oploopt of een product (gedeeltelijk) niet geleverd kan worden, krijgt de koper daar binnen 30 dagen na bestelling bericht van. De koper mag dan de overeenkomst kosteloos annuleren en heeft recht op vergoeding van eventuele schade.
13.4. Als de overeenkomst wordt geannuleerd, betaalt de verkoper het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug.
13.5. Het risico van beschadiging of verlies van het product ligt bij de verkoper, totdat het product is bezorgd bij de koper of bij iemand die de koper daarvoor heeft aangewezen. Tenzij anders is afgesproken.
Artikel 14 – Betaling
14.1. Tenzij anders is afgesproken, moet de koper binnen 14 dagen betalen:
- na het begin van de bedenktijd, of
- als er geen bedenktijd is: binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
Bij diensten begint de termijn op de dag nadat de koper de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
14.2. Bij verkoop van producten mag in de algemene voorwaarden nooit meer dan 50% vooruitbetaling worden geëist. Is vooruitbetaling afgesproken? Dan hoeft de verkoper pas te leveren nadat de betaling is ontvangen.
14.3. De koper moet eventuele fouten in zijn betaalgegevens zo snel mogelijk melden aan de verkoper.
14.4. Betaalt de koper niet op tijd? Dan moet de verkoper hem eerst herinneren en een termijn van 14 dagen geven om alsnog te betalen; Als de koper dan nog niet betaalt, mag de verkoper:
- wettelijke rente rekenen over het openstaande bedrag;
- én incassokosten in rekening brengen.
De incassokosten zijn maximaal:
- 15% over de eerste € 2.500
- 10% over de volgende € 2.500
- 5% over de volgende € 5.000
- met een minimum van € 40
De verkoper mag lagere kosten rekenen in het voordeel van de koper.
Artikel 15 – Klachtenregeling
15.1. De verkoper heeft een klachtenprocedure en maakt die goed zichtbaar voor kopers. Klachten worden behandeld volgens deze procedure.
15.2. Heeft de koper een klacht over de uitvoering van de overeenkomst? Dan moet die klacht binnen redelijke tijd na het ontdekken van het probleem worden gemeld, duidelijk en volledig omschreven.
15.3. De verkoper reageert binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht. Kan het niet binnen die termijn worden opgelost? Dan krijgt de koper binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging met uitleg én een indicatie wanneer er een volledig antwoord komt.
15.4. De koper geeft de verkoper minstens 4 weken de tijd om samen tot een oplossing te komen. Lukt dat niet? Dan ontstaat er een geschil, dat kan worden voorgelegd aan een geschillenregeling.
Artikel 16 – Geschillen
16.1. Op alle overeenkomsten tussen de verkoper en de koper waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 17 – Aansprakelijkheid
17.1. De verkoper is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door onjuiste of onzorgvuldige omgang met de eiken tafelbladen.
17.2. De aansprakelijkheid van de verkoper is altijd beperkt tot het bedrag dat voor het betreffende product is betaald.
Artikel 18 - Overmacht
18.1. De verkoper is niet aansprakelijk als hij zijn verplichtingen niet kan nakomen of vertraging oploopt door overmacht. Voorbeelden van overmacht zijn natuurrampen, oorlog, stakingen of problemen met transport.
Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
19.1. Aanvullende of afwijkende afspraken zijn alleen toegestaan als ze niet nadelig zijn voor de koper.
19.2. Deze afspraken moeten schriftelijk worden vastgelegd, of op een andere manier zo worden aangeboden dat de koper ze makkelijk kan opslaan, bijvoorbeeld op een computer of ander apparaat.